Eerste dagen in Thailand! - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Pieter Schonewille - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Thailand! - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Pieter Schonewille - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Thailand!

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

01 September 2014 | Thailand, Khon Kaen

Zaterdag ben ik aangekomen in Thailand!
Het voelt nog wat onwerkelijk, maar de eerste dagen zijn voorbij!

Zaterdag heb ik vooral gereisd en gerust, daar valt dus niet veel over te vertellen.

Zondag was een bijzondere, drukke dag. 's Ochtends om half 10 begon de kerkdienst hier in Yang Sisurat. Deze dienst was volledig in het Thai, dus voor mij niet te volgen. Ik had tijd om zelf te lezen in de Bijbel en wat voor mezelf te doen. Wel kon ik sommige liedjes meezingen, omdat het vertalingen waren van Engelse nummers die ik kende.

De mensen waren erg beleefd en vriendelijk en lieten blijken dat ze mijn aanwezigheid waarderen, al spreken ze geen woord Engels en is mijn Thaise woordenschat niet groter dan groeten.

De mensen in de kerk hebben me een Thaise naam gegeven, namelijk "Crew Petro", crew omdat ik bij het team hoor, Petro omdat dat Thai is voor Petrus!

Na de dienst aten we samen met de gemeente. Meestal eet men hier rijst of noedels, met bijgerechten. Deze bijgerechten zijn vaak HEEL ERG pittig (en ik ben op zich het één en ander gewend), maar ook erg lekker!

Na een dienst van bijna 3 uur, waarin veel ruimte was voor interactie en getuigenissen, en het eten, vertrokken we naar een drop 190 km verderop, om daar de opening van een nieuwe kerk en de doop van 3 leden bij te wonen. Ook deze dienst was in het Thai, maar hier waren wel een aantal mensen die Engels spraken, dus er viel wat te communiceren!

Het was een prachtige belevenis, de doopdienst hier in Thailand. Het was echt mooi om te zien dat er ook hier mensen zijn die met hun hele hart voor Jezus willen gaan! God is hier echt aan het werk en ik vind het een eer om daar een deel van uit te mogen maken!

Komende woensdag, overmorgen dus, zal ik beginnen met lesgeven, zodat ik me daar vandaag en morgen nog goed op voor kan bereiden!

Hartelijke groet en Gods zegen gewenst vanuit een erg warm Thailand!

p.s. foto's en misschien filmpjes komen er aan, als de internetverbinding dat toestaat!

  • 01 September 2014 - 11:54

    Ciska:

    Gaaf Pieter! Ik lees met je mee :)

  • 01 September 2014 - 13:02

    Manon:

    Goed om te lezen Pieter! Wat ontzettend gaaf dat God daar ook ontzettend aan het werk is :D
    He is good!!
    Ik ben blij dat het goed met je gaat, ik blijf je volgen :) We bidden voor je!

    XX Manon

  • 01 September 2014 - 13:42

    Harry Lukens:

    Dag Pieter, mooi bericht! ben eigenlijk wel een beetje jalours...:-) Veel zegen de komende dagen toegewenst!

  • 01 September 2014 - 14:34

    Arthur:

    Lekker bezig Pete!

  • 01 September 2014 - 16:36

    Margreet Korstanje:

    Mooi om je eerste indrukken te lezen Pieter! Gods zegen bij deze eerste stappen in Isaan, Hij gaat je voor!

  • 08 September 2014 - 14:18

    Hanneke Van Staveren:


    Hallo Pieter,

    gisteren hebben we je op de foto gezien bij de doop. Wat een belevenis hè en uiterlijk zo geheel anders als in NL.
    We hebben genoten van je eerste berichten. Zo herkenbaar allemaal.
    Natuurlijk wensen we je veel creativiteit bij het lesgeven van de TCK"s. Het is een mooie opgave, maar zal zeker ook even wennen zijn.
    Geniet van alle nieuwe dingen en situaties. Wij ondersteunen je in gebed.
    Maarten en Hanneke van Staveren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 9143

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 20 Juli 2015

Lesgeven in Thailand

Landen bezocht: