Eerste week Thailand - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Pieter Schonewille - WaarBenJij.nu Eerste week Thailand - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Pieter Schonewille - WaarBenJij.nu

Eerste week Thailand

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

07 September 2014 | Thailand, Khon Kaen

Ondertussen zit ik iets meer dan een week in Thailand, en ik heb het hier prima naar m'n zin! Ik ben afgelopen woensdag begonnen met lesgeven aan Manuel (groep 1) en Nathan (groep 3). Het lesgeven is ontzettend anders dan in Nederland, omdat je bijna één op één kan begeleiden ben je met alles sneller klaar dan als je 30 kinderen in de klas hebt.

Het was even wennen om de lesdagen helemaal zelf in te vullen en vol te plannen met activiteiten, maar het gaat steeds makkelijker.

Van de week hoorden we dat een Brabants dorp op z'n kop stond vanwege een ontsnapte cobra; hier leven ze gewoon in het wild! Ik heb al een aantal kleine slangetjes gezien en de hagedissen lopen dag en nacht door je huis. Verder zijn er veel straathonden, die laten je meestal met rust, maar zijn niet altijd even vriendelijk... Agressieve straathonden worden hier ook niet afgemaakt, omdat de mensen geloven in reïncarnatie; de hond zou zomaar je vader of moeder kunnen zijn die is teruggekeerd in een ander leven.

Ook begin ik te wennen aan het zelfstandige leven; boodschappen doen, wassen, koken, afwassen en ja, zelfs strijken!

Vanmorgen hadden we in onze kerk in Yang Sisurat een doopdienst; 2 vrouwen werden gedoopt, allebei met een prachtig getuigenis!

Van de ene vrouw zijn haar oom en tante gelovig (haar oom is ook ouderling in onze kerk), door hen heen heeft ze mogen zien dat Jezus echt bestaat en haar wil helpen en ze heeft hem aangenomen als haar Redder!

De tweede vrouw is waarzegster geweest en was al eerder christen geworden, maar weer teruggevallen in haar oude levensstijl. Nu weet ze dat ze zichzelf en haar manier van leven niet alleen kan veranderen, maar dat ze God daar voor nodig heeft!

Prachtig om getuige te zijn van zo'n dienst en van het werk dat God doet, hier in Isaan, Thailand! Na de doop, die trouwens plaatsvond in een soort regenton, vierden we samen avondmaal; prachtig om zo één te zijn in het Bloed en Lichaam van Jezus, dat voor ons is vergoten en gebroken. Ik mocht tijdens de doop een lied begeleiden op mijn Ukulele; de Thaise versie van 'I have decided to follow Jesus'.

• 10 September 2014 - 11:24

Marjanne Flier:

Ben bij opa en we lezen samen je verslag van de eerste week, ontroerend en we schieten samen vol.
    wat ontzettend mooi om dit te lezen.

lieve pieter, Gods zegen en de groeten van opa en marjanne