Taalstudie?! - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Pieter Schonewille - WaarBenJij.nu Taalstudie?! - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Pieter Schonewille - WaarBenJij.nu

Taalstudie?!

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

23 September 2014 | Thailand, Khon Kaen

Ik zit nu alweer bijna een maand in Thailand; de tijd vliegt.
Omdat de mensen hier eigenlijk alleen Thai spreken, ga ik beginnen aan taalstudie. Vorige week ben ik zelfstandig begonnen met het oefenen van de klanken, maar vandaag kwam de ouderling uit onze gemeente, Phoo Od, voor het eerst langs om samen te oefenen. Hij zegt dingen voor en zeg ze na, we leren woorden en ik oefen mijn conversaties met hem.

Verder dan de eerste stap zijn we vandaag niet gekomen, verder dan een kwartier zijn we niet gekomen om precies te zijn. Toen kwam de buurman, tevens mijn huisbaas, kijken wat we aan het doen waren, want hij vond het vast grappig klinken. Phoo Od raakte met de buurman aan de praat, die ging er bij zitten en ze hebben ongeveer een uur zitten praten.

Je zou misschien verwachten dat ik hier een beetje chagrijnig om ben, maar niets is minder waar! Phoo Od had het namelijk met de buurman over het evangelie, hij heeft een uur lang vol passie zitten vertellen en de buurman, die geen christen is, heeft een uur lang geïnteresseerd zitten luisteren. Bijzonder om te zien hoe God door zo'n alledaagse situatie heen wil werken.

Ik hoop dat jullie mee willen bidden voor de buurman, dat hij Jezus zal leren kennen!

  • 24 September 2014 - 18:47

    Gerson:

    Natuurlijk Pieter, gaaf!

  • 01 Oktober 2014 - 07:59

    Tante Gera:

    Lieve Pieter,
    vind het geweldig hoe je schrijft. Geweldig dat de mensen daar zo open getuigen. Zo geweldig zijn als we dat hier ook zouden doen. Heel veel zegen op je werk.

    Groeten oom Hans, tante Gera, Joanne, William en Klarise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 9136

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 20 Juli 2015

Lesgeven in Thailand

Landen bezocht: