Via Mancha Khiri, vakantie en Bangkok weer thuis! - Reisverslag uit Yang Si Surat, Thailand van Pieter Schonewille - WaarBenJij.nu Via Mancha Khiri, vakantie en Bangkok weer thuis! - Reisverslag uit Yang Si Surat, Thailand van Pieter Schonewille - WaarBenJij.nu

Via Mancha Khiri, vakantie en Bangkok weer thuis!

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

31 Maart 2015 | Thailand, Yang Si Surat

“Naar huis?”, hoor ik je denken? Ja, naar huis! Want na bijna 4 maanden niet in Yang Sisurat geweest te zijn, ben ik een week geleden weer thuis gekomen.
Over omzwervingen in de eerste maand heb ik in mijn vorige blog verteld. Die vorige blog is dan ook al 3 maanden geleden geschreven; shame on me.

Maar goed, begin Januari ben ik dus in Mancha Khiri, bij de familie den Hartog terecht gekomen. Ik ben hier bezig geweest met wat Nederlandse scholing voor Daniel, die in de ochtenden naar een Thaise school gaat. Zijn Thais is dus behoorlijk goed, daarover gesproken; in Mancha heb ik wekelijks 3x taalstudie gedaan met een taalhulp en daar ben ik aardig wat van opgestoken. Daarnaast ben ik meer de straat op geweest en heb ik meer met mensen gepraat (nou ja, gecommuniceerd in ieder geval), omdat ik in Yang Sisurat altijd 5 dagen in de week lesgaf had ik daar natuurlijk minder tijd voor. De laatste week scholing die ik gaf aan Daniel was in Bangkok; Sijmen en Annelies hadden daar een leiderschapscursus, terwijl ik meehielp met het kinderprogramma. In de ochtend hield ik met een andere serve Asia worker de kinderen bezig, en als ’s middags de kleintjes sliepen ging ik Daniel lesgeven. Deze week stond niet alleen in het teken van lesgeven en op de kids passen, maar ook (wat zeg ik; vooral) in het teken van aftellen. En voordat je denkt dat ik zo blij was om terug te gaan naar Yang Sisurat dat ik al een maand daarvoor begon af te tellen, zal ik je vertellen waar ik zo naar uitzag.

Ik kreeg voor het eerst in mijn periode hier in Thailand bezoek uit Nederland, en niet zomaar bezoek; mijn vriendin kwam me voor 2 weken gezelschap houden tijdens een heerlijke vakantie. Mijn vriendin is niet meer thuis gekomen, mijn verloofde wel! We hebben een fantastische tijd gehad, waarin ik haar veel heb kunnen laten zien van de cultuur en het land. De delen van het land waar we zijn geweest had ik zelf trouwens ook nog niet gezien, dus dat was helemaal mooi!

Toen ze hier 2 dagen was, vroeg ik of ze met me wilde trouwen, ze zei ja! De rest van de vakantie waren we dus verloofden en niet meer vriend en vriendin, niet dat er veel veranderde, maar het klinkt wel gaaf. We hebben veel gave dingen gedaan zoals olifant rijden, tijgers knuffelen, hiken in het regenwoud en daar overnachten in een hangmat.

Na deze fantastische vakantie kwam ik terug in Bangkok, hier hadden we de laatste dagen doorgebracht en hier moest ik haar weer uitzwaaien; terug naar Nederland. Maar ik bleef in Bangkok voor een nieuwe Homeschool week en dat was een fantastische afleiding! Ik heb ergens in Oktober verteld over de HSW van toen, deze keer gaf ik les samen met juf Suzanne, de juf van de families Bak en van der Lee. We hadden ons goed voorbereid en we wilden een musical doen met de kids. Op dinsdagochtend begonnen we met voorbereiden, op vrijdagochtend waren we klaar en op vrijdagmiddag mochten de ouders en de staf van de Mission Home naar de uitvoering komen kijken. Het was een groot succes, de kinderen genoten zichtbaar en de ouders waren uiteraard ontzettend trots! Hier een link naar een korte impressie van de week, gemaakt door Suzanne: https://www.youtube.com/watch?v=-Kc7m62lBLs. Daarnaast is ook een opname van de uitvoering beschikbaar: https://www.youtube.com/watch?v=j-dCDckjrJY&feature=youtu.be. Kortom, een heerlijke week!

De familie van Heiningen was er ondertussen ook weer bij, ze waren 13 maart teruggekomen uit Nederland. Vorige week maandag, de 23e zijn we weer teruggekomen; thuis. Woensdag ben ik weer begonnen met “gewoon” lesgeven, al waren de jongens de eerste dagen nog omstebeurt ziek. Het is goed om weer wat ritme te hebben, weer een vast plekje te hebben en weer thuis te zijn. Maar het is ook gaaf dat ik alweer een nieuw hoogtepunt heb om naar uit te kijken, over een maand komen mijn ouders met Toby naar Thailand, om samen vakantie te vieren en om te zien waar ik woon, waar ik lesgeef, etc. En, dat maakt het misschien nog wel leuker, ze zijn er voor m’n verjaardag!

Na al het uitstellen is het toch wel weer leuk om alle gave, mooie dingen van de afgelopen tijd op papier te zetten. Ze maken me dankbaar! Maar het is ook heerlijk om weer thuis te zijn, zeker ook omdat ik in m’n ritme weer meer tijd vrij maak om te leren van God, over Hem, Zijn doel met mij, Zijn liefde en Zijn Woord.

Ik wens u en jullie allemaal van harte Zijn zegen toe, zeker ook in de aanloop naar en de beleving van het heerlijke paasfeest! Jezus ís gestorven en opgestaan, dat kan toch niemand die dat weet voor zich houden?! Hij is gestorven voor onze zonden en weer opgestaan zodat we eeuwig leven mogen hebben in Christus! Hallelujah!



  • 01 April 2015 - 08:09

    Harry Lukens:

    Dag Pieter,

    Mooie update, bedankt voor de verhalen. Wat een leuke filmpjes op youtube - goed werk! We hebben met de familie er met veel plezier naar gekeken. Geniet van de tijd met je ouders.
    Veel zegen gewenst,
    Harry

  • 02 April 2015 - 14:47

    Hanneke Van Staveren:

    Hallo Pieter,

    van harte gefeliciteerd met je verloving.

    Veel succes met het lesgeven in Yang Si Surat. Groet fam. Heiningen ook van ons heel hartelijk.

    Dank je wel voor je info,. Je hebt heel wat beleefd.

    Gezegende Paasdagen in Thailand,
    Maarten en Hanneke

  • 05 Mei 2015 - 16:36

    Marjanne Flier:

    Hoi Pieter,

    Vandaag 5 mei, vanuit IJsselmuiden willen we je van harte feliciteren met je verjaardag en een gezegend nieuw levensjaar toewensen.
    groeten van iedereen.

    de Fliertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 9140

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 20 Juli 2015

Lesgeven in Thailand

Landen bezocht: