Homeschool week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pieter Schonewille - WaarBenJij.nu Homeschool week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pieter Schonewille - WaarBenJij.nu

Homeschool week

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

11 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Ik ben vanaf afgelopen maandag (6 oktober) in Bangkok voor de Homeschool week. Dit is een week waar verschillende zendingsgezinnen samenkomen om hun kinderen samen te vermaken, les te geven en te laten genieten van meer gezelschap dan anders.

Er waren 13 kinderen van 4-8 jaar oud en nog wat jongere broertjes en zusjes. Ik nam een deel van het programma voor mijn rekening, ouders deden hun bijdrage en er was een schots stel dat meewerkte.

Ik vond het erg leuk om een week lang een "echte" klas te hebben, met 13-15 kinderen. Het was genieten om te zien dat kinderen die aan het begin van de week nog heel veel moeite hadden om zich aan te passen aan de nieuwe situatie, waarin ze rekening moesten houden met andere kinderen in de klas, aan het einde van de week prima begrepen en deden wat er van ze verwacht werd.

Als thema hadden we 'inventions', uitvindingen. We zijn dus vooral veel bezig geweest met experimentjes en dingen uitvinden en bouwen. De kinderen genoten er zichtbaar van, ook die kinderen die de eerste dag nog een beetje onwillig leken.

Het was mooi om een band op te bouwen met deze kids, en ze een week lang als gezelschap te hebben! In maart zal er weer een homeschool week zijn, waar ik weer teacher zal zijn. Al doen ze hier niet aan de term teacher, want we zijn de 'homeschool family'; meester Pieter wordt dus uncle Pieter.

Na een week bijna alleen maar Engels praten, merk ik dat het lastig is om een blog te schrijven in het Nederlands, omdat ik denk ik het Engels.

Over talen gesproken, taalstudie vordert langzaam. Langzaam houdt in dat ik vooral veel heb geoefend op lastige klanken zoals de 'ng' aan het begin van een woord. Daarnaast kan ik nu groeten, (hartelijk) bedanken, iemand om zijn/haar naam vragen, mijn eigen naam vertellen en God danken!

Het is lastig voor te stellen dat ik hier alweer 6 weken ben, dat ik al 6 weken aan de andere kant van de wereld zit. Het voelt als 'thuis', niet dat het beter is dan Nederland, maar mijn huis hier is ook mijn thuis geworden. Ik merk dat ik door God gezegend en bemoedigd wordt terwijl ik hier zit. Dat Hij me opbouwt door het lezen van Zijn Woord en dat Hij me bemoedigt als ik me soms eenzaam voel, omdat ik m'n lieve vriendin mis.

Het is mooi om te zien dat God hier in mensenharten werkt, dat mensen radicale nieuwe keuzes maken en meteen elke gelegenheid aangrijpen om het evangelie uit te delen!

Hallelujah! Of: Kop khun Phracêā (Dank God)! :)

p.s. het filmpje is een fotocompilatie van afgelopen week!

  • 11 Oktober 2014 - 09:15

    Robert:

    Moooi om te lezen Piet!!!! Gaaf dat je het zo onwijs naar je zin hebt en dat je God ook nog eens beter leert kennen! How wonderful! :)

    Houd je haaks! Zegen Robert

  • 11 Oktober 2014 - 10:51

    Peter:

    Hé Pieter,

    leuk zeg deze homeschooling week zeg! Met de dia slideshow zijn we er als het ware een beetje bij! Fijn dat God je daar zegent, eigenlijk is dat ook zijn belofte maar fijn dat je dat dan ook ervaart!

    Groetjes, Papa

  • 11 Oktober 2014 - 12:09

    Hanneke Van Staveren:


    Hallo Pieter,

    Wat fijn dat je in Bangkok kon zijn en even wat meer kinderen had om mee bezig te zijn. Ik ontdekte nog wat andere kinderen, die ik nog kende. Grappig!
    Zo blijft het leven voor jou wel afwisselend met steeds weer nieuwe dingen te ontdekken.
    Succes met de thaise taal. Dat is ook niet eenvoudig, want thai is een toontaal en heeft ook veel meer letters.

    Wordt het al wat koeler in de nacht? Hier is de herfst ook echt begonnen, maar overdag, wanneer de zon schijn, zijn er nog heel aangename temperaturen.
    De winkels geven aan dat decembermaand met hett Sinterklaasfeest voor de deur staat. Er is veel commotie rond de "kleur van Piet".

    Woensdag zijn we weer op kantoor i.v.m. een bespreking. Daar hebben we elkaar ook kort gezien.

    Heel veel plezier en Gods Zegen op jouw werk.

    Maarten en Hanneke

  • 16 Oktober 2014 - 11:13

    Harry Lukens:

    Dag Pieter,

    Mooie berichten en mooie foto's op facebook. Veel zegen gewenst voor de weken die nog komen. Wat gaat de tijd toch snel, 6/7 weken inmiddels al. Blijf posten, we zien uit naar je berichten.

    Groeten uit Terschuur,
    Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 9149

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 20 Juli 2015

Lesgeven in Thailand

Landen bezocht: